ΑΡΧΙΚΗ

ΑΡΧΙΚΗ

ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ
7ου ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
(industrial informatics festival ή i2fest 2016)

Tο Κέντρο Τεχνολογικής Έρευνας ΑΜΘ, το Επιμελητήριο Καβάλας, η Περιφέρεια ΑΜΘ και το Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής του ΤΕΙ ΑΜΘ, έχοντας ως οδηγό την αδιαμφισβήτητη επιτυχία των προηγούμενων 6 φεστιβάλ, θα διοργανώσουν στο σύγχρονο Εκθεσιακό Κέντρο Καβάλας «Απόστολος Μαρδύρης», το έβδομο Πανελλαδικό Φεστιβάλ Βιομηχανικής Πληροφορικής (www.i2fest.gr) από Παρασκευή 7 έως και Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2016. Για όσους δεν γνωρίζουν, πρόκειται για ένα φεστιβάλ νέων τεχνολογιών που σκοπεύει να αναδείξει τη δυναμική της βιομηχανίας της πληροφορίας και των σημαντικών επιδράσεων της στην κοινωνική, οικονομική και πολιτιστική ζωή. Η προσέγγιση σε αυτό το τόσο σοβαρό ζήτημα διαθέτει πολύμορφα χαρακτηριστικά για να προσελκύσει σε ένα φεστιβαλικό χώρο ανθρώπους διάφορών ηλικιών, μορφωτικών επιπέδων και τεχνολογικών αντιλήψεων. Η ανάπτυξη μια τέτοιας δράσης δίνει τη δυνατότητα σε όλους να αντιληφθούν το ψηφιακό χάσμα, να γνωρίσουν νέες πρακτικές και λειτουργικές εφαρμογές των προϊόντων υψηλής τεχνολογίας και αμβλύνει την τεχνοφοβία.
Το φεστιβάλ Βιομηχανικής της Πληροφορικής διαθέτει ένα ιδιαίτερο πρόγραμμα δράσεων με στόχο να προσφέρει ερεθίσματα στους μαθητές των γυμνασίων και των λυκείων, να αναδείξει καινοτόμες πρακτικές από τον ελλαδικό χώρο, να προσφέρει τη δυνατότητα στους φοιτητές να παρουσιάσουν τις εργασίες τους και στους ανθρώπους της παραγωγής να δουν τις καινοτόμες προτάσεις τους και όλα αυτά σε συνδυασμό με ποικίλες πολιτιστικές δράσεις κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ.
Οι δράσεις του φεστιβάλ κινούνται σε τρεις βασικές κατηγορίες: α. Σχολείο–Μαθητές–Γονείς, β. Ακαδημαϊκός χώρος–Επιχειρήσεις και γ. Πολιτισμός–Πολιτική. Πιστεύουμε ότι η Βιομηχανία της Πληροφορικής σε μεγάλο βαθμό συνδέεται με τις κατηγορίες αυτές και η υλοποίηση αυτού του κρίσιμου εγχειρήματος είναι όσο ποτέ άλλοτε αναγκαία. Στην κατηγορία «Σχολείο–Μαθητές–Γονείς», οι άνθρωποι του φεστιβάλ εργάζονται με στόχο να προσφέρουν εκλαϊκευμένη τεχνολογική γνώση στους μαθητές των γυμνασίων και λυκείων. Επίσης, συνεργάζονται με τους καθηγητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης προκειμένου να δημιουργήσουν ένα διαδραστικό χώρο μάθησης και διασκέδασης. Οι δράσεις στην κατηγορία αυτή αφορούν ομιλίες προς τους μαθητές και επίσκεψη στα περίπτερα στα οποία εκτίθενται οι εργασίες των φοιτητών. Στην κατηγορία «Ακαδημαϊκός χώρος–Επιχειρήσεις», δίνεται ιδιαίτερη μέριμνα στην ανάπτυξη συζητήσεων από σημαίνοντες ανθρώπους του ακαδημαϊκού και βιομηχανικού χώρου, υπό μορφή ημερίδων. Το θέμα των συζητήσεων είναι κάθε χρόνο διαφορετικό.
Στον εκθεσιακό χώρο μπορούν οι φοιτητές (από όλα τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας) να παρουσιάζουν τις εργασίες τους. Εκπρόσωποι από επιχειρήσεις μπορούν να τους επισκεφθούν και να μιλήσουν μαζί τους.Στο τέλος, ακολουθεί βράβευση των καλύτερων τεχνολογικών εργασιών. Με την κατηγορία «Πολιτισμός–Πολιτική» ολοκληρώνεται η συνδυαστική προσέγγιση της προσπάθειάς. Η πολιτική ζωή του τόπου μας, καθορίζει τους κανόνες και θέτει τις βάσεις για την πολυπόθητη ανάπτυξη. Στο πλαίσιο αυτής της ημερίδας γίνονται συζητήσεις μεταξύ των φορέων παραγωγής και της πολιτείας σε σημαντικά θέματα που αποφασίζονται από πριν και είναι διαφορετικά κάθε χρόνο. Παράλληλα, αναπτύσσονται καλλιτεχνικές και άλλες εκδηλώσεις για να δώσουν τη δυνατότητα έκφρασης στους νέους ανθρώπους και να δημιουργήσουν μια διασκεδαστική ατμόσφαιρα. Τη μεγάλη δύναμη του φεστιβάλ αποτελούν οι 120-150 εθελοντές, με πρώτο εθελοντή τον υπογράφοντα την επιστολή, που εργάζονται με ζήλο και μεράκι προκειμένου η προσπάθεια να έχει κάθε χρόνο και καλύτερα αποτελέσματα.
Από φέτος η Οργανωτική Επιτροπή του Φεστιβάλ αποφάσισε να εντάξει στις εκδηλώσεις του φεστιβάλ, μεταξύ άλλων, και έναν διαγωνισμό νέων τεχνολογιών. Ο διαγωνισμός αυτός θα διεξαχθεί το Σάββατο 15-10-2016 και αφορά στη δημιουργία ενός αυτοκινούμενου οχήματος που θα ακολουθεί μια μαύρη γραμμή σε ένα λευκό φόντο (Line Follower) και θα είναι δύο επιπέδων δυσκολίας.Το πρώτο επίπεδο αφορά στην κατασκευή οχήματος με την χρήση του πακέτου LEGO MINDSTORMS ή Arduino και ArduBlock και απευθύνεται σε μαθητές Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων. Το δεύτερο επίπεδο αφορά στην κατασκευή με οχήματα που μπορούν εύκολα να βρεθούν στην αγορά και απευθύνεται σε φοιτητές Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων. Τα ηλεκτρονικά ανίχνευσης μαύρης γραμμής και οι κάρτες των μικροελεγκτών θα δημιουργηθούν εξολοκλήρου και θα προγραμματιστούν από τους διαγωνιζόμενους.